Uszkodzony LCD??? HELP

Autor: chomiq <mr_chomik_at_USUNZADRESUpoczta.onet.pl>
Data: Wed 20 Oct 2004 - 02:27:11 MET DST

Dwa tygodnie temu kupiłem monitor LCD Samsung 710 MP.
Dookoła czarnych czcionek na ekranie (monitor pracuje dostosowany do
sygnału, w rozdzielczości natywnej) widoczna jest biała poświata.
Szczególnie widoczne jest to gdy czarny tekst wyświetlany jest na tle innym
od białego (lekko szare, niebieskie). Efekt nasila się wraz ze zmniejszaniem
jasności obrazu (np. tak jak w trybie Custom ustawionym przeze mnie);
podczas normalnego patrzenia na monitor, jest lekko widoczny, powoduje
natomiast wrażenie zmniejszonego kontrastu (litery zdają się "zamazane"), co
bardzo męczy wzrok przy dłuższej pracy (warunki oświetleniowe w których
pracuję są dobre).

Efekt o którym piszę, jest szczególnie widoczny podczas patrzenia na monitor
pod pewnym kątem (patrzymy się z dołu ekranu ku górze).

Owa poświata przy czarnych liniach podobna jest do odbić powstających w
kiepskiej jakości kablu monitorowym, przy czym tradycyjne odbicia są za
literami, natomiast w tym przypadku znajdują się przed literami.
Przykładowo, gdy na szarym tle znajduje się nazwa menu Plik, to pomiędzy
literami l i k przerwy są zdecydowanie jaśniejsze, niż tło na którym
znajduje się wyraz. Praktycznie każdy czarny piksel poprzedzony jest mniej
lub bardziej jasnym pikselem, wyróżniającym się barwą od tła.

Usterka ta była zauważona na karcie graficznej na której pracuje, oraz na
kilku innych które testowałem. Między innymi Radeo 9200 SE, Radeon9200,
GeForce 440 MX, GeForce 100. Jedyną kartą na której ten efekt wydaje się
zdecydowanie słabszy, jest wbudowana w płytę główną karta SIS 740.

Równocześnie na innych monitorach podłączonych do tych samych kart, zjawisko
poświaty przy czcionkach nie występuje (testowałem monitor Yakumo LCD 17,
Nec MultiSync LCD 1560NX, obraz jest spokojniejszy, bardziej kontrastowy, a
biały kolor nie razi tak przeraźliwie w oczy jak na dostarczonym Samsungu.

Powyższa usterka uniemożliwia mi pracę na tym monitorze. Czy to jakaś wada
monitora, czy brak regulacji, bo ja już nie daje rady. Co o tym myślicie?