Re: Pęknięta plyta CD -odzyskam dane ?

Autor: Coach <_at_>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 21:24:23 MET DST

Dnia Tue, 19 Oct 2004 19:17:59 +0200, Tromek napisał(a):

> probowalem cos zrobic tym programem ale nic... nagrywarka (LITEON 48x32x48)
> w ogole nie widzi tej plyty :(

I ciesz się. Do czasu aż nie zobaczy płyty, to kręci nią na wolnych
obrotach. Jak by zobaczyła, rozkręciła by ją do tych popisowych 48x
i zbierał byś ją pesetą z napędu.

Nie wkładaj tego CD do niczego szybszego niż 24x a najlepiej jak znajdziesz
słynnego TEAC 8x w wersji niewyeksploatowanej. Swego czasu, gdy płyty CD-R
kosztowały swoje, byłem szczęśliwy, że mój tikuś jako jedyny w okolicy
czytał taką płytę, bo mogłem ją sobie zatrzymać. Używałem nieświadom, że
może się rozpaść, i nic złego się nie stało.

Niestety, znalezienie sprawnego napędu TEAC 8x jest wyjątkowo trudne.
Podkręcanie prądu lasera napędu nieco wyeksploatowanego jest żmudne.

Poszukaj w szkołach i instytucjach (ale marne szanse, swego czasu TEAC
kosztował +20% za jakość) i tu
http://www.allegro.pl/showcat.php?id=4504&order=t&view=gtext

Ale przeprawa czeka Cię ciężka, ja jakiś rok temu czułem się jakbym złapał
boga za nogi, jak znalazłem za 80zł w jakimś sklepie nowy TEAC 24 z resztek
magazynowych...

c.