Re: ile stracę?

Autor: A_Zet <adek124_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 17:53:57 MET DST

Dnia Tue, 19 Oct 2004 16:16:54 +0200, "bezrobotny"
<NOSPAMtralala76@go2.pl> napisał(a):

>ile pojemności na dysku 160Gb stracę po sformatowaniu?
>
>P.S. trochę już się dowiedziałem i wiem, że przy FAT32 mniej niż przy
>NTFS...

Widac z dyskusji (nie tylko z tej zreszta), ze Ty jako bezrobotny masz
duzo czasu na to, by sie uczyc ale nie chcesz do tego uzywac szarych
komorek, a tak sie nie da. Trzeba starac sie tez zrozumiec.

Postaram sie zatem wyjasnic Ci troche zagadnienie.

Otoz masz dostac 5 litrow wody, 5 litrow wodki, 5 litrow bimbru.

Zalozenia:
Nie wolno tego pomieszac.
Flaszki musza byc jednakowej pojemnosci.
Flaszek (pustych, niestety...) musisz kupic tyle, zeby wlac 60 litrow
plynow.
Mozesz kupic flaszki 0,3 litra, 0,6 litra albo 2 litrowe.

Gdy kupisz flaszki 0,3 litra, bedzie ich 200. Na kazdy plyn zuzyjesz
po 17 flaszek, razem 61 flaszek. 51*0,3=15,3 czyli 'zmarnujesz'
0,*3=0,9 litra pojemnosci. I sie natyrasz przy rozlewaniu.

Gdy kupisz flaszki 0,6 litra, bedzie ich 100. Zuzyjesz 27 flaszek o
pojemnosci 16,2 litra, 'zmarnujesz' 3,6 litra pojemnosci.

Gdy kupisz flaszki 2 litrowe, bedzie ich 30. Szybko wlejesz do 9
flaszek te swoje 15 litrow plynow, stracisz 3 litry.

Ale... odwiedzil Cie dobry wujo, jak to bezrobotnego, i przyniosl Ci
po 6 litrow plynow. Policz ile stracisz w stosunku do poprzedniej
sytuacji.

Jednak sytuacja Twoja, jako bezrobotnego, nie jest taka rozowa.
Miales pecha, wszystko poszlo, reszte wylal syn, i teraz stac Cie
tylko na kupno po cwiartce kazdego plynu. Policz sobie, ile kiedy
stracisz. :-) A zauwaz, ze nie bierzemy w ogole pod uwage czasu
rozlewania, ktory jest dosc waznym parametrem.

Mysle, ze formatowanie dyskow niesie w sobie identyczne (niemal)
problemy. Roznia sie tylko skala.

--
Adek
http://adek124.republika.pl/