Re: Nie wykorzystany procesor w 50% PRZY 150 FPS W UT2004???

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 12:03:23 MET DST
Message-ID: <cl2oq0$n2r$1@atlantis.news.tpi.pl>

> Witam wszystkich , zwracam sie z pytaniem .
> Posiadam P4 2.4@3.3 HT i zastanawia mnie jedno . Gram w UT2004, na
> animacje
> nie narzekam mimo to uwazam ze moglaby byc jeszcze bardziej wydajna ,
> prosze
> spojrzec na ten screen. W grze osiagam ~ 60-150 FPS W momencie kiedy
> procesor uzywany jest w ~50 % . Co to moze byc , jak wykorzystac w pelni
> procesor.
> Dzieki.

Generalnie powinno być tak jak jest. Otóż podczas rysowania obrazu procesor
komputera zleca karcie graficznej wykonanie pewnych operacji, które docelowo
wykonuje procesor graficzny (GPU) na karcie graficznej. Procesor komputera
czeka na wykonanie tych operacji aby wykonać następne, stąd ta bezczynność.
Najdłużej czeka w na synchronizację pionową podczas której następuje
podmiana lub modyfikacja widocznego na ekranie obrazu (wielokrotne
buforowanie). Możesz wyłączyć to oczekiwanie, wzrośnie zapewne użycie
procesora, FPS też, jednak będzie widoczny efekt "rwania" obrazu. Przyczyną
jest to, że monitor wyświetla linie sekwencyjnie, od góry do dołu. Jeśli
podmiana klatki wystąpi gdzieś w chwili wyświetlania środka ekranu, widać
będzie pół starego obrazu na górze i pół nowego na dole (przez chwilę,
podczas wyświetlania tej klatki).

Paweł
Received on Tue Oct 19 12:05:17 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 19 Oct 2004 - 12:51:22 MET DST