Problem z połączeniem poprzez kabelek UTP

Autor: Sławek Walicki <trutta55_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 08:54:14 MET DST

Witam:-)
Mam dwa komputery: (XP Pro +SP1 +SP2) podłączony do Internetu przez modem na
USB (wykrywa ustawienia automatycznie) ale też posiadam w nim kartę sieciową,
oraz drugi komputer (2000 Pro) także z kartą sieciową. Mam skrosowany
kabelek łączący obie karty sieciowe... i brak łączności. Jakie mam paramety
ustawić w obu komputerach aby móc je połączyć przez karty. Już nawet nie
chodzi mi o udostępnianie internetu na drugi komputer ale o przesyłanie
między nimi plików (ale gdyby była taka możliwość to będę wdzięczny za
wskazówki).
Początkowo na obu komputerach w zakładce Właściwości TCP/IP ustawiałem
odpowiednio na pierwszym IP 10.0.0.1 Maska 255.255.255.0 i na drugim IP
10.0.0.2 Maska 255.255.255.0 i nie widzą się nawzajem ale obustronny ping
jest.
Z polecenia ipconfig na komputerze połączonym z internetem mam taką
informację:
IP 212.77.58.113
Maska 255.255.255.0
Brama 212.76.59.254
Czy to ma jakieś znaczenie dla adresów IP połączenia poprzez karty sieciowe?
(w tym wypadku adres IP jest różny dla połączeń karty i modemu USB na jednym
z komputerów)
Bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam
Sławek