Re: 80 GB - Maxtor, WD czy Seagate?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 06:29:14 MET DST

Maciek Mis wrote:
[...]
> jesli na powaznie wziasc to co jest napisane na tej grupie to najlepiej
> wogole dysku nie kupowac :-)
>
> PS. w pracy na serwerze mamy dysk Samsunga ktory chodzi non-stop rok
> czasu i jakos go nie slysze ;-)

Prawde mówiąc, by coś sensownego powiedzieć, co kilka miesięcy trzeba by
brać po kilkanaście sztuk kazdego z modeli danej firmy i wykonywac na
nich różne testy aż padną. mierząc chałas, objawy nadchodzących
problemów. W chwili obecnej chyba tylko serwisanci mogą poszczycic się
najwieksza (choc niekoniecznie obiektywna) wiedza.

Mi sie tylko gdzies obilo o uszy, ze Baracudy (seagate) serii 7200.7
mają część lub całość mechaniki ze SCSI (wspólna linia produkcyjna),
stad od ponad roku kupuje te dyski i jestem zadowolony. Oczywiscie nic z
tego nie wynika.

Dyski IDE są to takie urządzenia, które statystycznie po kilku latach
używania i tak padną, więc pytanie tylko jak szybko. Jeżeli chcesz mieć
coś trwalszego, co wytrzyma większe (statystycznie) obciążenie, kup
sobie SCSI. Interfejs tu ma najmniejsze znaczenie, jeżeli chodzi o
trwałość, one są mechanicznie przystosowane do większego obciążenia. Ot
co ;)

--
Rafał Łukawski
http://www.lukawski.pl/