DDR - Pytanie z innej beczki :-)

Autor: Marcin <mgora_at_gazeta.pl>
Data: Mon 18 Oct 2004 - 17:48:24 MET DST

Witam!

Meczy mnie taka sprawa i moze Wy bedziecie wiedzieli: jak ma sie
czestotliwosc taktowania FSB do pamieci DDR? Przykladowo:
Mam Athlona XP 3000+, w ktorym pamieci dzialaja na 333MHz.
I teraz: z tego wynika ze FSB dziala na 166Mhz.
Wiec jaki to ma sens przy 64 bitowej szynie danych?
Bo skoro DDR z definicji wykonuje dwie operacje zapisu/odczytu na cykl
zegara, czyli na cykl zegara moze np. maksylamnie zapisac 128 bajtow
danych, a FSB dostarczy mu tylko 64 bajty, to po co to wszytko?
Czy ktos z Was laskawie wskaze mi gdzie popelniam blad w moim rozumowaniu
? :-)

Pozdrawiam,
Marcin