Re: co kupic?

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Mon 18 Oct 2004 - 14:14:15 MET DST

Blesso wrote:
> Jesli chodzi o "domowe"osiagi to nie ma znaczenia czy jest to VIA KT
> 600 czy Nforce - na Radku 8500LE nie pogra sie w Dooma3 (wiem cos o
> tym bo mam takiego) nawet majac xtra wypasioneg nforce2.Muzyki

A to ciekawe ;-) Bo ja mam R9100 (zwykłego), czyli odpowiednik R8500LE. I u
mnie w Dooma3 gra się bez problemów, w 800x600 przy średnio 25 FPS. NForce2
też można kupić bez wiatraków. Poza tym Sound Storm niektórych nForcowych
płyt daje dźwięk o niebo lepszy niż np. SB Audigy. Chociażby tylko dlatego
warto kupić płytę na NForce2. Poza tym NForce2 pod AXP jest szybsze od
wszystkich chipsetów VIA. A to widać, szczególnie gdy się ma np. dysk 7200 +
8MB Cache.

> szybciej nie zdekodujemy,word pad sie nie uruchomi od razu a czcionki
> w IE beda wygladaly identycznie.A do tego i tak ograniczeni jestesmy
> podstawka socketowa wiec to ten sam wozek.
> Jesli ktos powie ze KT 600 pod Bartka to niestabilny chipset to
> znaczy ze jest zupelnym laiko-ignorantem.(co mowisz Szpon?)

VIA jest problematyczne. Od zawsze tak było, nie wiem czy nadal tak jest bo
skończyłem swoją przygodę z VIA na chipsecie KT266. Poza tym jest wolniejsze
od NForce2 i nie ma Sound Storma ;-P