Re: CD-ROM do Toshiby Satellite 210CT

Autor: Rafał Brzoskwinia <brzosk_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 13:30:20 MET DST

Użytkownik "qbas" <qbas@NOSPAMbron.pl> napisał w wiadomości
news:10bz20pgkcx3g.1fcpil5t084oe$.dlg@40tude.net...
> Witam
> Posiadłem laptopa (dośc wiekowego, Pentium 120 i te sprawy) Toshiba
> Satellite 210CT. Komputer ten posiada jeden slot na napęd i slot ten jest
> zajęty przez napęd dystkietek.
>
> Poprzedni właściciel powiedział, że można dokupić CD-ROM i (ZTCP)
> zamontować zamiast stacji dyskietek.
> Otóż mam kilka pytań: czy napędy CD i FDD mają takie same złącza? (w moim
> FDD mam złącze ok. 5 cm, 2 rzędy po ok 45 pinów, dokładnie nie widzę, w
> komputerze głęboko w slocie widać sztywne, znaczy wlutowane w płytę gł.,
> złącze)

> [...]
Napedy do notebookow maja znormalizowane zlacza natomiast zeby taki naped
podlaczyc do tego notka musisz miec na niego obudowe ze zlaczem do twojego
modelu - tu juz nie ma normalizacji kazdy producent wymysla sobie wlasne
zlacza.
Te dodatkowe zlacza o ktorych mowisz, tgo krotkie to bedzie do podlaczania
fdd zewnetrznie przez kabel a to dlugie to do replikatora portow czyli
cd-roma tam nie podepniesz. Jeste jeszcze mozliwosc podpiecia CD przez
zlacze PCMCIA ale teraz ciezko cos takiego dostac.
Rafal