Re: Pytanko

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 15 Oct 2004 - 19:37:21 MET DST

*Arek* napisał:

> Wie ktoś może jak podłączyć głośniki am 933

Musisz kupić 3 kable wyposażone z jednej strony we wtyk jack 3,5mm
a z drugiej 2x RCA (cinch). Bardzo ważne (weź sobie to do serca),
żebyś idąc na zakupy zabrał ze sobą kartę muzyczną. Dlaczego?
Odpowiedź jest prosta: SB Live 5.1 ma tak gęsto upakowane wyjścia
na śledziu, że kupując kable z grubymi wtykami jack (mowa o obudowie
wtyku a nie samym złączu kontaktowym) nie będziesz mógł ich
wszystkich wsadzić obok siebie, bo się po prostu nie zmieszczą.

Przykład:
Mój znajomy ma tą samą KODĘ i dokupił do niej dokładnie te kable
(po 15 zł na giełdzie). Do jego karty pasowały idealnie (AC'97 na
płycie), ale gdy pożyczyłem od niego ten zestaw do przetestowania,
to do mojego SB Live 5.1 nie chciały się zmieścić.

Kupiłem zatem takie najprostsze wynalazki (trochę inne):
i jakoś się udało - prawie na styk :)

Gdy już nabędziesz odpowiednie kabelki, wtedy 3 końcówki typu jack
podłączasz do wyjść w karcie muzycznej (odpowiednio: przód, tył,
sub/cen). Z drugiej strony podłączasz wtyki RCA (parami) w
odpowiednie miejsca w subwooferze KODY (są pięknie opisane).

Jak przebrniesz przez etap kabelkologii, to potem w sofcie
dołączonym do karty musisz wybrać głośniki 5.1 (albo w Panelu
Sterowania). Jest tam jeszcze jedna opcja: jakiś "bass redirection",
czy coś w tym stylu, którą też musisz włączyć - bez tego w ogóle nie
usłyszysz subwoofera (choć przyznam, że same satelity potrafią
wyprodukować więcej basu niż charczący woofer z jakiegoś zestawu
Creative-a :)))

Udanych zakupów. Naprawdę warto. Testuję je już prawie 2 miesiące i
ciągle jestem w szoku. Po prostu rewelacja!

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/