Re: stary bx i nowszy dysk (DMA)

Autor: klimecki <dziedzwiedz_at_gazeta.pl>
Data: Fri 15 Oct 2004 - 06:22:20 MET DST

> [...]
> producenta trzeba uzyc AwardPatchera ze strony www.rom.by.
> Jednym z bledow biosow firmy award (gorzej jesli masz plyte
> z biosem AMI) w wersji 4.5x byla zla detekcja mozliwosci
> dyskow tzn: bios probowal ustawic tryb pracy dysku wyzszy
> niz pozwalal na to mostek poludniowy (np UDMA66 zamiast max
> mozliwy UDMA33). Award Patcher usuwa ten problem. po uzyciu
> go powinienes dostac komunikat "UDMA for "big"-HDD on
> UDMA33_only_MB fix: fixed" W tym wypadku rozwiazaniem moze
> byc rowniez ustawienie maksymalnego trybu pracy na UDMA33 za
> pomoca specjalistycznego narzedzia ze stron producenta
bios jest award, mam nawet sciagniete jakies nowsze wersje, tyle ze czytalem
ze nie wiele one wnosza (chyba odczyt wiekszych Dimmow i jeszcze jakis
drobiazg). Troche sie tego flashowania boje powiem szczerze:) ale kusi mnie.
Tego specjalnego softu od producentow dysku poszukam jeszcze, ale nie mam
zludzen (fujitsu to nie ibm, z maxtorem moze byc lepiej).
> 2. Jesli zawiedzie powyzsza rada mozna sprobowac
> aktualizacji intelowskich plikow inf najlepiej na goly
> windows
to ostatnie sprawdzalem, jednak wyskakuje komunikat 'zadne upgrade nie jest
konieczne w tej konfiguracji sprzetowej' i instalacja konczy sie.

dzieki za porady
pozdrawiam
kp