[long] Problem z Gigabyte GA-7N400-L

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at_BLOKADAgo2.pl>
Data: Thu 14 Oct 2004 - 19:50:17 MET DST

Witam!

Chciałem zwrócić się z prośbą o pomoc odnośnie wspomnianej płyty Gigabyte
GA-7N400-L
Otóż niedawno zmontowałem zestaw wraz z Bartonem 2500+, chłodzony
Pentagram'em Freezone Cu.
Jednocześnie płyta została wyposażona w najnowszy BIOS, dostępny na stronie
Gigabyte (konkretnie wersja F11).

Reszta zestawu to:
2x256MB TwinMOS DDR400
HDD 160GB WD ATA133
Sapphire Radeon 128MB/bit
ModeCom Fine II

Problem dotyczy temperatury i wykrywania procesora: zaraz po starcie BIOS
pokazuje 55 stopni (!)
Po chwili (np jednokrotny test w 3DMark2001SE) wg programów HWINFO oraz
Everest temperatura procesora to 65-67 stopni (!!)
Wentylator Freezone chodzi na maksymalnych obrotach a radiator jest zaledwie
ciepły. Więc spód radiatora wyczyściłem i nałożyłem nowej pasty (ze
srebrem), oczywiście w rozsądnych ilościach i radiator nagrzewa się nieco
więcej niż przed tą operacją. Więc temperaturę z procesora odprowadza.
Jednak wskazania biosu nie drgną nawet o 1 stopień.
Ogladnąłem dokładnie procesor, nie ma ukruszeń jadra, nóżki proste, nie
wygląda też na mostkowany. Z resztą kupiony nowy w sklepie i ma gwarancję.

Jednocześnie procesor jest wykrywany przy starcie jako Sempron 1853MHz, a po
udanych próbach o/c jako Sempron 2200MHz.
Wspomniane programy diagnostyczne widzą CPU jako Barton z właściwą mu
ilością pamięci cache L1 i L2

Przeprowadziłem test Torture w Prime '95 (przy fabrycznych ustawieniach) Po
1 godzinie pojawił sie komunikat:

" FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4 Hardware faliture
detected (...) "

Mimo tego gry takie jak Battlefield 1942, Warcraft III, NFSU czy wielokrotne
testy w 3DMark2001SE i 2003 nie powodują zawieszania czy restartów.

Czy za opisane usterki należy winić być może nieudany BIOS? Czy jest to coś
nie tak z procesorem / płytą główną / pamięcią ?

Pozdrawiam, Wojtek H.

--
** Athlon 600Mhz Slot A | 2x256MB PC133 | Gigabyte GA7VM KX133 **
** HIS R9200 64MB 128bit 306@450 | Barracuda 7200.7 80GB ATA100 **