Re: skąd zasilacz do monitora LCD (12 V, 4,16 A?)

Autor: Gabriel <geyb_at_polbox.com>
Data: Thu 14 Oct 2004 - 19:23:44 MET DST

Użytkownik Vinohradof napisał:
> Poszukuję zasilacza do monitora LCD (12 V, 4,16 A) z małym okrągłym wtykiem
> (plus na bolcu wewn.). Jestem całkiem spoza branży i się czuję jak ślepy na
> tratwie.. niby mam monitor (i to niezły i dość drogi), ale jakbym miał złom
> (bo coż mi z tego gdy za
silacz zgubiony ... :-(

> Please, help!!!!!!!

Witaj!
Musisz kupić zasilacz stabilizowany o napięciu wyjściowym 12V i
wydajności prądowej co najmniej 4,16 A. Co to oznacza? Nowy zasilacz
musi dawać na wyjściu dokładnie 12V. Co do prądu - jego wydajność może
być większa np. 5A, 10A itd., ale nie mniejsza niż te 4,16A.
Taki zasilacz możesz kupić w niemal każdym dobrym sklepie elektronicznym
(z częściami elektronicznymi). Możesz także kupić w sklepie wysyłkowym,
choć moim zdaniem taniej i szybciej będzie poszukać odpowiedniego sklepu
w Twoim mieście. Oczywiście upewnij się, że nowy zasilacz ma "+" na
bolcu. Od biedy można wykorzystać zasilacz od peceta. Na allegro są
tanie jak barszcz zasilacze od obudów typu "AT", a mają wydajność
prądową dla 12V z pewnością min. 5 czy 6A. Jedyny problem, to kupno
wtyczki "z bolcem", przylutowanie jej oraz drobiutka przeróbka samego
zasilacza, żeby mógł się w ogóle włączyć bez płyty głównej i dodatkowego
obciążenia. Dla elektronika to 10 minut pracy, koszt elementów zerowy.
Jak znasz kogoś, kto w tym siedzi, zakup zasilacza AT może okazać się
najtańszym rozwiązaniem.

Gabriel