AGP 2.0 Riva TNT2 + Abit VH6 II

Autor: Kudłaty <PreczZeSpamem_mattiz_at_interia.pl>
Data: Thu 14 Oct 2004 - 18:17:33 MET DST

Witam!

Ponieważ zastanawiam się, czy moja karta graficzna będzie pasować do płyty
Asrock K7V88 zacząłem szukać, czy to jest AGP 4x, czy też nie. Dotychczas
myślałem, że tak, ale płyta główna sobie nie radzi.

Dzisiaj ściągnąłem program EVEREST, żeby zobaczyć co mi powie i okazuje się,
że Płyta i Karta obsługują AGP 2.0, ale:
a) jeśli w biosie ustawię agp 4x enable, to przy płycie wyświetla
obsługiwane prędkości 1x, 2x, 4x, natomiast przy karcie 1x i 2x. Całość
pracuje z prędkością 2x

b) jeżeli w biosie agp 4x jest disable, to przy płycie jest 1x i 2x,
natomiast przy karcie wyświetla 1x, 2x i 4x, całość pracuje na 2x. W czym
jest problem?
Bios płyty to 02/08/02
Bios karty to 01/06/00

w/g stron producentów oba urządzenia mogą pracować na agp4x. W sumie
aktualnie mi nie przeszkadza, że jest 2x, ale chcę starą grafikę wsadzić do
nowego komputera, żeby poczekać na następny przypływ gotówki. Już kiedyś
pisałem, karta ma 2 wcięcia w złączu (w sumie 3, bo zakończona jest takim
wypierdkiem, ale to nie wchodzi w slot), na co uzyskałem odpowiedź, że
zadziała.

W jaki sposób mogę się upewnić, żeby nowej płyty nie popsuć?

--
M[at]eusz.vm.pl      [WRO]
GG# 551221