Re: Monitor Acer AL1714

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Thu 14 Oct 2004 - 15:39:02 MET DST

Volus wrote:
> Witam wszystkich co sądzicie o monitorze Acer AL1714? znalazłem go w
> sieci za bardzo przyzwoitą cenę jak na 17" LCD (ok 1400 zł brutto). Czy

Za bardzo przyzwoita cena - pewnie monitor nie jest przyzwoity. DVI nie
ma oczywiście?

> gdzieś mogę poczytać o technologiach matryc ten ma matrycę TN+ a

Czyli "zapadającą się pod ziemię" przy ruchu głowy w pionie. Prawie
wszystkie 17" tak mają, problem w tym jak bardzo się zapada. W AL1731
ostatnio były dość przyzwoite.

> producent podaje czas reakcji (całkowitej) na 14ms, czyli dobrze!

Bez znaczenia, byleby nie więcej niż 20. A i niektórym z 20 ms też nic
nie brakuje.

> Czy istotna jest wielkości plamki (jak w CRT) czy jest duża różnica
> pomiędzy 0,294 a 0,265 mm? No i odświeżanie, zalecana przez producenta

Nie ma plamki. Jest piksel, a jego rozmiar wynika wprost z wymiarów i
rozdzielczości monitora - inny być nie może.

> to 60 Hz a maksymalna to 75Hz dla CRT byłoby to bardzo mało.

Ale to nie jest CRT i nie miga. Dlatego częstotliwość odświeżania jest
bez znaczenia.