Re: DVI czy SUB, nie ma różnicy ;)

Autor: Rafał <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 13 Oct 2004 - 10:24:45 MET DST

Mariusz <mkwytnijto@popnet.pl> napisał(a):

> Kurde jednej rzeczy nie kumam. Jak obraz na LCD może być lepszy albo
> gorszy??
> Przecież są konkretne punkty, które gasną albo świecą, nie ma punktów
> pośrednich ani przejść między nimi więc o co chodzi z "lepiej lub gorzej":?
> Może mi ktos wyjaśnić? (obrazowo najlepiej)

Może zacznę od początku :)
Dawno temu, gry kupiłem LCD EIZO, pierwsze co zrobiłem to
do karty G550 podłączyłem ów monitor w trybie dual-head (clone)
Monitor ma dwa wejścia, wiec przełączając wejścia miałem bezpośrednie
porównanie ...
wówczas nie zauważyłem różnicy, wszak matrox to matrox, nie ?

z kolei nie tak dawno złożyłem nowy komputer z Parhelią
komp z G550 podłączony był do LCD przez DVI,
a Parhelia do wejścia analogowego.

Porównuje i ... o qrcze ... obraz z Parhelii gorszy ?
Nie możliwe ...
Szybko przełączam na DVI i jest wyraźnie lepiej !

a teraz na czym głównie polega ta różnica

Po pierwsze to widoczna jest gdy w sterach dość znacznie
obniżona jest wartość gamma. W LCD jest to bardzo korzystne
bo ożywiają się i jak już bardzo nasycone kolorki i całość tak nie
świeci .

te różnice to :

na analogu jest coś w rodzaju poświaty, mgiełki, lub wręcz
dominanty barwnej, ciężkiej do zlikwidowania nawet dysponując
tak bogatym oprogramowaniem jakim jest Coloreal Powerdesku Parhelii.

Kolory &#8211; w DVI jednak bardziej nasycone

Ponadto obraz jest jednak mniej wyrazisty w przypadku analogu
Oczywiście to już subtelna i minimalna różnica

A może to wina LCD ?
ale EIZO raczej nie należy do dolnych półek monitorów

Rafał