Re: Połączenie 2 komputerów celem wymiany danych

Autor: Mikee <mpazur_at_o2.pl>
Data: Wed 13 Oct 2004 - 02:00:40 MET DST

Dnia Tue, 12 Oct 2004 22:37:18 +0200, na pl.comp.pecet napisałeś(aś):

> Witam,
> Czy można połączyć ze sobą 2 komputerki przez gniazdo USB w celu wymiany
> danych?
> Na jednym jest winXP, na drugim win98se.
> Jeśli tak to czy muszę mieć jakiś specjalny kabelek? Jakie oprogramowanie
> muszę mieć, żeby widzieć dyski jednego komputera na drugim?
> Jakie transfery są do osiągnięcia na zwykłym (płyta BX) USB?

Trzeba kabelka usb z takiś-czymś w środku. Jak powiesz po co to będą
wiedzieć. Różnie się nazywa np.: USB-net, USB-link. Jedne pozwalają na
zestawienie sieci na usb, drugie tylko na transfer plików. Drivery są
zwykle z kablem, a w systemie link funkcjonuje jak zwykle połączenie
kablowe. Kosztowało, jak ostatnio widziałem, 50 zł, ale można już kupić
nowe u złomiarzy za 10 zł. Transfer jest kompromitujący, na oko max 1MB
na sekundę, ale można sprawdzić dokładnie jaki transfer ma usb 1 i odjąc
20%. Lepszy transfer ma port równoległy (sprawdzałem ma skanerze), a z
niego też da się zrobić bezpośrednie połączenie kablowe. Mikee