Re: Jak przekopiowac dysk 2,5" - sektor po sektorze ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 21:54:07 MET DST

Użytkownik "Alex" <denkmal@nospam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ckgsto$bgq$1@news.onet.pl
> [...]
> aby zrobić z niego idealną kopię.
>
> Chodzi o to, że IBM teraz do notebook'ów nie dostarcza już
> żadnych płytek. Wszystko jest na ukrytej partycji dysku
> notebook'a (preinstalka systemu, dodatkowe app, sterowniki itd).
>
> Problem jest, jak ten dysk padnie... - jakim programem mam
> szanse zrobić klon dysku dostarczanego razem z notebookiem,
> tak, aby w czasie awarii dysku (która się niestety przytrafiła)
> mieć na zamianę gotowy dysk, który po włożeniu będzie poprawnie
> funkcjonował (np. po naciśnieciu niebieskiego klawisze Access IBM
> poprawnie wystartuje konsola z ukrytej partycji itd.)

Bez problemu zrobisz to dowolnym programem kopiującym partycje. Ta
"ukryta" partycja niczym się nie różni od normalnej; z reguły jest to po
prostu zwykła partycja FAT16 z oprogramowaniem. Możesz nawet samemu
spróbować się z niej zabootować ustawiając ją jako aktywną, choć nie
jestem pewien czy nie trzeba wcześniej nadać jej jakiegoś normalnego
identyfikatora, np. 06.

Z programów do kopiowania partycji z dysku na dysk polecam np. BootIt
Next Generation http://www.terabyteunlimited.com (z przyspieszaczem -
patrz http://tinylink.com/?NJ8PI3DAJb) albo darmowego Ranish Partition
Managera. Może być zresztą i Ghost, tylko naucz się nim kopiować
partycje sektorami a nie plikami (jeśli chcesz wykonać _wierną_ kopię
partycji). Po skopiowaniu partycji trzeba oczywiście ustawić partycję z
twoim systemem operacyjnym jako aktywną, a do MBR dysku zapisać
standardowy kod startowy (fdisk /mbr albo fixmbr, zależnie od systemu)
lub kod używanego bootmanagera.

Dodam jeszcze, że możesz też skorzystać np. z darmowej wersji programu
HDClone http://www.miray.de/download/sat.hdclone.html, który wszystko
zrobi za ciebie.

Nie ma żadnych różnic logicznych.

/odpowiadając zmień px na pl/