bios i tyle cz 2

Autor: DD <1panaceum1_at_interia.pl>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 11:16:53 MET DST

Kochani, dalej stoje z tym problemem.
Przypominam:
Komputer dzialal OK, gdy go wylaczalem.
Po ponownym wlaczeniu nastepnego dnia wypisuje mi:
"PentiumII-233MHz
checking nvram"

i koniec, zatrzymuje sie na tym.
Bios zatrzymuje sie i nie probuje nawet bootowac ze stacji dyskietek i dysku
twardego.

Wymienilem karte graficzna AGP na inna - to samo.
Dysk podlaczylem do innego komputera - jest OK.
Wyjalem pamiec RAM - nie ma nic na ekranie, wsadzilem ja dokladnie i dalej
to samo. Podmienilem na sprawna - to samo.
Sprawdzilem polaczenia tasiemek do dysku, stacji dyskietek, innych
przewodow, podociskalem, nadal wszystko konczy sie na "checking nvRAM"
wiatrak przy procesorze sie kreci.
Wyczyscilem CMOS - nie pomoglo.

Co moze byc nie tak?

Ale teraz, dowiedzialem sie, ze wczesniej ktos wkladal modem do zlacza ISA.
Czy to moze byc powodem tych problemow? Czy moze byc to spowodowane
padnieciem zlacza ISA lub jakims zwarciem? Czy da sie jakos odlaczyc to
zlacze
poprzez zmiane ustawien na plycie glownej? Jak to ewentualnie zrobic?