Re: czy ktos slyszal o podbnym przypadku ....

Autor: Jaroslaw Puchala <yarwa_at_yarwax.no-ip.orgx>
Data: Mon 11 Oct 2004 - 23:00:15 MET DST

On Mon, 11 Oct 2004 10:54:09 +0200, Sniper <sniper10000@poczta.onet.pl> wrote:

> Obecnie produkowane napędy też jakością nie grzeszą. Przede
> wszystkim w wielu modelach jest kiepski system stabilizacji płyty.
> Dodatkowo coraz tańsze silniki i układy sterujące w ogóle nie
> kontrolują prędkości obrotowej podczas rozkręcania takich płyt.
> Efekt jest taki, że po włożeniu płyty do napędu, silnik w bardzo
> krótkim czasie rozkręca ją osiągając prędkość grubo przekraczającą
> nominalne 52x i dopiero po osiągnięciu swojego maksimum spowalnia do
> zaprogramowanej wartości. Płyta jest narażona wtedy na ogromne
> przeciążenia i jeśli dodatkowo wpadnie w wibracje z powodu słabego
> [...]

Tak odnośnie do rozpędzania płyty do prędkości 52x.
A czy to nie jest tak, bo kiedyś czytałem że napędy mają max 12x speed realny
(moge się mylić), a prędkość 52x jest osiągana przez manipulację prędkością
kątową i jeszcze jakąś jedną, jednak nazwa uleciała mi z pamięci, kiedyś
czytałem właśnie o tym. W sumie to mogłoby się zgadzać,
bo jak możesz zauważyć te 52x to jest tylko trik marketingowy bo nie masz
tej prędkości na całej powierzchni płyty a tylko na końcowych obszarach.
Widać to dokładnie przy teście odczytu Nero.

Pozdrawiam,

--
Jaroslaw Puchala 	yarwa@yarwax.no-ip.orgx
EKG: 1070694		FreeBSD User