Wybór zasilacza 300W, czyli najmniejsze zło - prosze o pomoc

Autor: Maxiuca <maxiuca_at_poczta.fm>
Data: Mon 11 Oct 2004 - 20:05:42 MET DST

Witam,

składam aktualnie znajomej baaaardzo tani zestaw komputerowy i mam problem z
wyborem taniego zasilacza 300W.
Konfiguracja będzie następująca

- MSI MSI KM4AM-V (wbudowana grafika, LAN, dzwięk, SATA, FSB400 i DDR400)
- Sempron 2200+
- DDR3200 256RAM
- Dysk 4GB
- CD-RW albo COMBO
- FDD i wentylator na proc oczywiście :)

Ponieważ najtańsza obudowa 300W kosztuje jakies 86 zł, postanowiłem kupić
obudowe z odzysku (są takie po siemensach za 19 na allegro) i oddzielnie
zasilacz - w sumie wyjdzie 30 zl taniej, a oszczędzam każdą złotówke..

Na allegro mam do wyboru:

            Impet Sirius CRS X-Power

 + 3,3 V - 14 A 14 A 14 A 14A
 + 5 V - 30 A 30 A 30 A 33A
 + 12 V - 13 A 10 A 15 A 10A
 - 5 V - 0,5 A 0,5 A 0,5 A 0,5
 - 12 V - 0,8 A 0,8 A 0,5 A 0,5
 + 5 Vsb - 1,2 A 1,0 A 1,5 A b.d

(X-Powera dane mam z jakiegoś testu chipa, bo sprzedawca na aukcji nie
napisał, ale model ten sam)

I pytanie: który wybrać z nich do takiego zestawu wybrać??
I pytanie 2: do czego służą te napięcia -5V i -12V?

Do kompa prawdopodobnie zostanie dokupiony za pół roku nowy dysk SATA, jakiś
Radeon 9200 i dodatkowe 256 Ramu.

Dziękuje z góry za pomoc.

Pozdro,

Maxiu