bezskuteczna instalacja sieciówki - co dalej?

Autor: :_:)fantomasz(:_: <fantomasz_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 16:29:16 MET DST

O mądrości grupowa, zechciej pomóc :-)
Sytuacja wygląda tak: AMD 950, mainboard Soltek SL-75 KAV, WIN98SE
updatowany, karta sieciowa Wireless d-Link Air plus DWL-520+ z dopietym
łączem internetowy Emil Junior Telenetu, reszta systemu wydaje mi się
nieistotna. Postanowiłem do tego kompa założyć LAN, żeby udostępniać na
laptop zawartość HDD, drukarkę, no i net. Jako że do tej pory nie miałem
drugiej karty sieciowej (do LANa właśnie), zakupiłem takie oto cudo Asmax
100/10 Mbps fast Ethernet PCI Adapter. No i nadszedł czas instalacji:
wetknąłem Asmax w slot i start Win. Wystartował, wykrył i zawołał
sterowniki, dostał na floppy. Instalował, zawołał lokalizację klienta ppoe
(po co?, nie znalazł), dałem pomiń plik, coś tam jeszcze pociągnął z CD
98SE i nadszedł czas restartu.
Po stracie systemu dotarł do drugiego z kolei czarnego ekranu (tego z
opisem procka i PCI Device Listing) i tam utknął na updating coś tam. No to
"trzech króli", ale bez zmian. Znów ctrl+alt+del i do biosu (AWARD), tam
nic dziwnego nie zauważyłem, ale na wybrałem załadowanie opcji domyślnych
(nic raczej nie miałem w biosie zmieniane).
Wypiąłem Asmaxa i na jego miejsce wpiąłem D-linka, slot w porządku. Wpiąłem
w były slot D-linka Asmaxa i przy starcie systemu dotarłem w to samo
miejsce (drugi czarmy ekran), tym razem komunikat na dole brzmiał tak:
Updating ESCD ... Success
Verifying DMI Pool Data ...................... Upadte Success
i koniec pieśni. Nawet o milimetr dalej nie drgnęło.
Uważam, że Asmax jest wpinany w slot dobrze. W instrukcji potencjalnym
źródłem problemu może być albo złe wpięcie, albo brak obsługi na slocie w
trybie master magistrali (bus master mode). ewentualnie popsuta karta.
I tak:
czy karta może być popsuta i to jest źródłem problemów?
czy i jak ustawić w biosie tryb bus master mode (czy to jest domyślniee
właczona opcja?) Kartę - wytłumacze lamersko - wpiąłem w środkowy z pięciu
slotów.
Bez Asmaxa system startuje bez problemów (właśnie z niego korzystam), ale
UWAGA w menedżerze urządzeń tej karty nie widać (nic na temat Fast Ethernet
PCI Adapter, tak kartę określił system na początku przy instalacji)
Pomóżcie, chciałbym to jakoś zrobić i cieszyć się LANem
Ukłony dla wszystkich, podziękowania dla pomocnych
fantomasz