wentyl 80mm na radiator 60mm?

Autor: Kapsel <kapsulski_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 11:41:56 MET DST

Chce troche wyciszyc komputer. Nie to poziomu halasu jaki powoduje idaca
mrowka, bo mnie zwyczajnie na to nie stac, ale te 50zl mam i chcialem je
zainwestowac w nieco zdrowszy sen =)

Plyte mam Gigabyte 7vax - wentylator na niej okropny. Wymyslilem na allegro
jakies 40mm papsty po 10zl - podobno bardzo ciche, albo duzy radiator
zalmana.
Procek mam Athlon 1700+, wentylator boxowy - tez okropnie wyje. Wypatrzylem
na allegro po 10zl Arctic Cooling Pro TC - znow pisza ze super cichy =).
problem tylko w tym ze on ma 80mm a ja mam radiator z ramka 60mm :((

I teraz pytanie - da sie jakos ladnie zalozyc taki radiator zeby wszystko
dzialalo jak nalezy? Myslalem sporo o tym, jedyne co udalo mi sie
wykombinowac, to wyciac jakies blaszki i po przekatnej przykrecic je z
jednej strony do plastikowej ramki na radiatorze a z drugiej do radiatora.
albo w ogole porzadnie drutem skrecic z radiatorem ten wentyl.
wszystko niby OK, ale takie zabawy o ile mogly sie udac w pentiumach
200Mhhz, teraz moga sie zle skonczyc... bo jak sie zastanowilem to obecny
wentylator dokladnie przylega do podstawki na radiatorze i dzieki temu
skutecznie wyciaga powietrze. nie wiem czy przy takich kombinacjach
wystajacy na boki wentylator 80mm bedzie wyciagal skutecznie powietrze.
moze owinac tasma dookola?...

na koniec powiem, ze szukalem oczywiscie wentylatora 60mm. tyle tylko ze
wszedzie chca sprzedawac takie ze starszych uzywanych zestawow, do tego
sprzedawcy nie kryja ze nie sa zbyt ciche, wiec sie to mija mi z celem.

moze polecicie jakis fajny wentylator 60mm, albo rozwiejecie moje
watpliwosci co do niekonwencjonalnego montazu 80mm?

--
Kapsel
  kapsulski(malpka)poczta.onet.pl