Re: XGA a TFT?

Autor: T. <cashu_at_wp.pl>
Data: Thu 07 Oct 2004 - 15:55:17 MET DST

Radek Cichy wrote:
> TFT to rodzaj fizyczny matrycy, a XGA dotyczy rozdzielczości osiąganej
> (jak VGA, SVGA). O ile pamiętam XGA to 1280x1024.
Zawsze myślałem że:
VGA: 640x480
SVGA: 800x600
XGA: 1024x768
SXGA: 1280x1024

Może ktoś zna stronkę ze standardami i poda?

A co do TFT oraz XGA... to są 2 różne rzeczy. To tak jakbyś pytał o to czy
lepszy prąd czy kwiatek na łące.
W zasadzie każda matryca we współczesnym laptopie to matryca oparta na
technologi TFT (na razie jeszcze nie widziałem seryjnych O-LED, a pasywne
DSTN wymarło gdzieś w okolicach low endowych P3 500MHz). A jaką
rozdzielczość dana matryca zapewnia to zupełnie inna kwestia. Widziałem
matryce TFT z rozdzielczościami:
640x480
800x600
1024x768
1280x1024
1400x1050
1600x1200

Najpopularniejsza obecnie jest 1024x768 i taka też wystarcza do większości
zastosowań. Jednak czsaem przydaje się większa rozdzielczość. Cemy laptopów
z matycami o podwyższonej rozdzielczości mogą być nawet o 2000 wyższe od
ceny modelu standardowego.

T.