Re: konfig - pomozcie w zaplanowaniu

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Thu 07 Oct 2004 - 06:39:19 MET DST

Tue, 5 Oct 2004 20:46:00 +0200, na pl.comp.pecet, przemo77 napisał(a):

> Za tydzien bede skladal dla kumpla kompa. Do wydania ma 3 tys PLN (i ani
> zlotowki wiecej), ale chcialby zeby bylo taniej. Postanowilem zlozyc mu dwa
> konfigi do wyboru - jeden mocniejszy, drugi slabszy. Komp bedzie dla jego
> dziecka (chlopak - 12 lat) wiec co tu duzo mowic - 99% wykorzystania kompa
> to gry.

Ja bym kupił:

Mobo Epox 8RDA3l 275,00 zł
Procek Athlon XP 2200+ 316,00 zł
Cooler Spire WhisperRock IV 45,00 zł
HDD WD Caviar 80GB 288,00 zł
Grafa Sapphire Radeon 9550 335,00 zł
Buda Modecom 200,00 zł
DVD+RW NEC ND-3500A 414,00 zł
Monitor Samsung SyncMaster 795DF 599,00 zł
RAM 512 MB Twinmos 399,00 zł
Klawiatura zwykła 35,00 zł
Mysz a4Tech optyczna 40,00 zł
Głośniki Zodiak z głośnikami z Allegro 50,00 zł

Razem 2 996,00 zł

Ceny za www.komputronik.pl

> Roznica 300 zl - wiem ze nieduzo, ale dla niego to BARDZO DUZO. Powiedzcie
> mi co jest wart ten radek 9550 ? - w grach typu Far Cry, Doom III
> oczywiscie.

Kartę ponoć idzie bardzo łatwo podkręcić. A w Doomie i Far Cry'u niestety
będzie od GF wolniejsza, za to w HalfLife II pokaże pewnie pazurki :-)
Pamięci na karcie koniecznie 4ns - będzie można podkręcić z 200 do 250 MHz
(efektywnie 500 MHz).

> Wart oszczedzc na plycie na rzecz Via ?.

Raczej nie - oszczędność niewielka.

> No i lepiej brac Durona
> 1800, czy semprona 2200+ (a faktycznie 1500 MHz) ?

Lepiej jakiegoś Athlona XP. A najlepiej - porównać w sklepie, jakie
taktowanie ma Sempron, jakie Athlon i wybrać tego z wyższym za niższą cenę.

Parę uwag: nie opłaca się oszczędzać na płycie głównej, bo potem same
problemy. Kupić płytę producentów: MSI, Asus, A-bit, Soltek, ew. Gigabyte.
Żadnych ECSów ani AsRocków!

Zaproponowałem "przyszłościowo" nagrywarkę DVD - można kupić nagrywarkę CD,
ale czy to ma sens? Za pieniądze zaoszczędzone na nagrywarce najlepiej
kupić lepszy monitor - w końcu "oczy nie włosy, nie odrosną!". Godny
polecenia jest Samsung SyncMaster 757DF lub MB, może być problem z
dostaniem, bo to stara seria, ale monitorki OK. Naturalnie, Iiyama lepsza -
ale też droższa.

--
Pozdrawiam
MadMan