Re: WIN ME a licencja

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 21:12:37 MET DST

oOSzachoOo <szacho@go2.pl> wrote:

> www.allegro.pl

            Fakt, zapomnialem ze tam czasami wystepuja same plytki za psie
pieniadze. JEsli ktos to kupuje i mysli ze bedzie OK to ja gratuluje
dobrego samopoczucia, takie cos moze sie IMHO przydac tylko i wylacznie
w przypadku uszkodzenia oryginalnego nosnika by go czyms zastapic jak
nie mialo sie backupu plyty instalacyjnej, bo MS liczy sobie za to AFAIK
100 zl i trzeba czekac.

> pamiętać jedynie trzeba o paru rzeczach:
>
> oem tylko i wyłącznie z częścią komputera myszką, itp (nie sieciówką
> jak było kiedyś :)

            Dlaczego z myszka a nie sieciowka? Z licencji ktore mam w domu
[win95 OSR2 PL, win2000 i NT4] nic takiego nie wynika. AFAIR okolo
~1,5 roku temu przy win XP MS zmienil zasady licencji i znajduje sie
tam zwrot "czesc niezbedna do dzialania systemu" czy cos takiego.
O ile za taki element mozna niewatpliwie uznac pamiec, plyte glowna,
grafike czy nawet klawiature to myszke - juz mam watpliwosci choc chyba
tez. Ale nie widze powodu by uwazac myszke za bardziej potrzebna do
dzialania systemu niz sieciowke bo co to za komputer bez sieci.

> aby było naprawdę legalnie to jeszcze oryginalny nośnik, licencja i
> faktura z częścią.

            2 2/3 zgoda ale nie co do faktury. A jesli nabywasz przez cesje od
osoby fizycznej to co - sprzedawca ma zostac VATowcem by moc wystawic
fakture i sprzedac OSa? Zreszta nawet w przypadku kupna w normalnym sklepie
nie masz obowiazku brania i przechowywania faktury. Oczywiscie lepiej wziac
ale nie jest to warunek niezbedny.

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 640MB PC133 RAM Inf/Spec;TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85