Re: drukarka laserowa: minolta vs. oki

Autor: klimecki <dziedzwiedz_at_gazeta.pl>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 19:02:11 MET DST

> Od roku używam okipage 4w (kupiona na giełdzie za
> 150 zet) i bardzo sobie chwalę. Oprócz drobnych
> problemów z podajnikiem papieru (trzeba było
> przeczyścić rolkę) bezawaryjnie. Eksploatacja
> supertania (firmowy toner 80 zet, podróbka 50).
Cale powyzsze prawda, ale tez sporo zalezy od tego do czego chcesz miec te
drukarke. Jesli do domu, bo chcesz drukowac rozne stronki www, pdf-y itp w
ilosciach gdzies do ryzy/miesiac to ok. Sam mam taka (4w) i mnie wiecej
miesiecznie tyle moze wychodzic. Ale jesli chcesz robic jakies wydruki
nazwijmy to 'profi' (praca dyplomowa, dokumenty ktore maja wygladac
reprezentacyjnie i byc trwale), ewentualnie zamierzasz drukowac pare ryz na
miesiac, to zainwestuj (tak od 300pln w gore) w jakas hp (serii m, p, mp,
nie l) np z niemiec z nowym (uzupelnionym) wkladem. Oki nie utwardza tonera,
(w porownaniu do hp) - czesto przegladam wydruki jakis rzeczy i toner troche
schodzi (w hp jest nieporownywalnie lepiej -po prostu jakosc), kartki po
wydrukowaniu nie sa snieznobiale (do domu to wsio ryba, ale jakies oficjalne
dokumenty...), to nie laser tylko led , poza tym walek w oki jest ten sam,
tylko tonera dosypujesz. Zrob probny wydruk jakiegos dokumentu na oki. Jesli
miedzy linijkami widzisz kropki tonera (czesto powtazalny 'kropek') to jest
to usterka walka, ktorej nie usuniesz, tych plamek moze co najwyzej przybyc
(u mnie nie przybylo w ciagu 2lat wogole, ale widzialem mlodszy egzemplarz,
ktory sie z tego powodu posypal - spory kleks tonerowy przez srodek kartki).
Plusy oki : malenka (chyba mniej miejsca niz mala plujka, przy nim hp to
jakis kombajn), prosta budowa (jak jakas kartka Ci uwieznie to bez trudu ja
wyjmiesz -brak jakis kolek zebatych trzymajach kartke -same walki, sam ja
kilka razy rozbieralem -raczej przez ciekawosc, lacznie z wkladem
zawierajacym walek -pracuje bez roznic), krotko mysli (drukowanie pdf-ow z
roznymi dziwolagami -rysunki warstwowe itp, hp w pracy myslal nad tym
znacznie dluzej choc ladniej to wydrukowal), toner latwo uzupelniany
(pokrywka i wyspujesz do bebna zawartosc pojemniczka), stery (wszyskie na
oki.pl), tania (kup drukarke w takiej cenie?nawet nie led tylko plujke).
Wady: jakosc wydrukow (do tekstu ok ale np zaproszenia to juz bym sobie
odpuscil, grafike -zdjecia tez, no i jak masz porownanie z innymi hp, nawet
nowe szajsungi to widzisz roznice bez trudu), podajnik (ten na wieksza ilosc
kartek wciaga mi po kilka sztuk, ten na pojedyncze kartki nigdy nic nie
wciagnal zle), walek (jak padnie to drukara do smieci, nowy kosztuje 500pln
(lodz), jego usterki nie do naprawienia, poza tym on zostaje ten sam - tylko
toner kupujesz, jakosc druku nie bedzie lepsza z danym walkiem). Czyli
wszystko zalezy do czego ja potrzebujesz i czego sie po niej spodziewasz.
pozdrawiam
kp