Re: Plyta wieloprocesorowa

Autor: Adrian S. <adriansocho_at_publicenemy.pl_RTFM_AND_FUCK_SPAMMERS>
Data: Mon 04 Oct 2004 - 19:34:54 MET DST

silent_scream wrote:

> oczywiscie zdaje sobie sprawe z tego faktu, jednak niewatpliwie jest
> wzrost wydajnosci w porownaniu z jednym procesorem. ale pozostaje
> jeszcze kwestia oprogramowania ktore potrafi wykorzystac dwa
> procesory, no i jakosc algorytmow zaimplementowana w takich
> aplikacjach.

 Gdyby wszystko, co uruchomisz wykorzystywało dwa procki to przyrost
wydajności byłby znaczny (słowo "dwukrotny" odnosi się do stanu
idealnego). Nie miałem jeszcze przyjemności zabawy z dwoma, ale z
tego, co sie dowiedziałem od znajomych którzy się tym bawili
wychodzi, że nawet jak jeden proces ma zająć większość czasu
procesora to migrowanie procesów pomiędzy prockami działa na tyle
sprawnie, że wszystkie pozostałe procesy będą wykonywane na tym mniej
obciążonym procku... I zysk jest jeszcze taki, że jeżeli mam y
uruchomione coś zasobożernego to na kompie nie trzeba poprawiać
priorytetów żeby coś innego robić w tym czasie...

--
Adrian S.
http://www.gentoo.org -> Gentoo Handbook