Re: Abit ST6-II i duży dysk -160 Gb - będzie działać ??

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 15:42:33 MET

> Chciałbym kupić większy twardy dysk 160 Gb ATA ( wybrałem Segate Barracuda
> 7
> 8 Mb z 5 letnią gwarancją ). Czy taki dysk obsłuży płyta Abit ST6 RAID ?

Zależy od płyty, ale mogą być z tym schody. Starsze płyty mają limit
narzucany przez standarty ATA100 i starsze, około 130GB. ATA133 oferuje nie
tylko większą przepustowość ale i definiuje rozszerzone rejestry
umożliwiające ominąć tą barierę. Zatem jeśli płyta ma kontroler ATA133, jest
bardzo prawdopodobne że obsłuży dysk 160GB, ATA100 - mało prawdopodobne.

Paweł