5VIA77 - wiem, ze juz nudne

Autor: Bartek Wieczorkowski <wieczor23_at_wp.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 14:24:34 MET

Witam

Tak, tak, przejrzalem archiwum i wiem, ze problem biosu do Acorp 5VIA77
pojawial sie juz kilka razy. Znalazlem co trzeba ale objaw mam raczej
nietypowy i nie bardzo wiem co z tym teraz zrobic. Chcialem podlaczyc dysk
WD400 (40GB)
Mialem bios A:5 , z identyfikatorem 2A5LEX3AC-00. Pomimo iz wszelkie zrodla
pokazuja iz X3 oznacza ACorp, update'y biosu zawieraly jak jeden "00":
2A5LE00AC-00. Raz kozie smierc, sciagnalem flashera i pare wersji biosow.
Flasher rzekl ze part number sie nie zgadza (co ciekawe to samo mowil przy
biosach sciagnietych ze strony ACorp) ale kazalem mu to zignorowac - poszlo.

Nauczony postami z archiwum ze biosy A:5 i A:6 nie obsluguja dyskow
wiekszych niz 32GB (moj bios odmawial jego wykrycia prze updatem) ,
znalazlem biosy poprawione na rom.by i wims.rainbow-software.org . Po ich
przeladowaniu BIOS zaczal dysk wykrywac. Nie chce go wykryc jednakze
instalator W2K ; strasznie dlugo mieli po czym stwierdza ze niby jest , ale
nastepnie ze nie podlaczono zadnych dyskow. FDISK od w98 wykryl partycje,
pozwala je np. usuwac, ale wiesza sie kiedy probuje ja stworzyc. Dysk
dziala - na nowym kompie wszystko idzie bez problemow. Robie cos nie tak,
czy ten typ tak ma?

Pozdrawiam
Wieczor