Resetujący się komputer

Autor: Marcin Krolik <newdaysWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 13:53:08 MET

Witam, szukałem odpowiedzi w archiwum, ale nie doszukałem się.

Konfiguracja: ECS K7VZA, Athlon XP 2,2, Radeon 8500 Pro, 512 RAM, 3 x HDD:
Maxtor, IBM, WD Caviar, nagrywarka CDRW Asus, kontroler SCSI Adaptec, 2 x
karta sieciowa 100. System WIN XP PRO.
Po KOntroler SCSI podpięty jest skaner AGFA T2500.

Problem jest taki. Cała ta konfiguracja działała bez problemu. Do momentu
kiedy wsadziłem jako trzeci dysk Caviara. W czasie kopiowania plików i
jednoczesnym skanowaniu po paru sekundach Buum: reset. Samo kopiowanie (bez
jednoczesnego skanowania) nawet sporej ilości plików nie powoduje resetu,
podobnie jak samo skanowanie (bez kopiowania plików) nie powoduje resetu. W
obudowie siedzi zasilacz, jakiś zwyklak 300W. Podejrzewam, że może to być
zasilacz, ale pewności nie mam, a nie mam jak sprawdzić z jakimś mocniejszym
zasilaczem. Tez nie chciałbym niepotrzebnie kupić zasilacza gdy problemem może
być coś innego.
Zanim się komp zresetuje, użycie procesora jest na poziomie 15-30 procent.
Procek się nie grzeje, gdyż mimo iż jest to 2,2 to płyta widzi go jako 1,8
więc nie pracuje nawet z nominalną częstotliwością. Procek nie był nigdy
kręcony, jest na 100% ok.
Potwierdzicie moje obawy, czy może wskażecie inne żródło problemu?
Pozdrawiam i liczę na podpowiedź.