Problem z obliczaniem miejsca na dysku

Autor: Łukasz Borowiecki <ice_at_hot.pl>
Data: Mon 04 Oct 2004 - 01:10:14 MET DST

Mam dwa dyski - jeden 80GB drugi 120GB. Na tym pirwszym mam dwie partycje
systemowe (mam zainstalowane dwa XP) i jedną na pliki. Drugi zaś dysk
(120GB) ma tylko jedną partycję (jakieś 115GB wyszło) - na nim składuje
sample i projekty audio. Problem jest taki - od jakiegoś czasu drugi system
widział na tym dysku 111GB zajętego miejsca mimo że po zaznaczeniu
wszystkich katalogów (nawet tych ukrytych i systemowych) i włączeniu
właściwości zajmują one tylko 55GB co by się zgadzało - tyle właśnie tam
jest. Co dziwne ten pierwszy system widział wszystko prawidłowo - po
obejrzeniu właściwości dysku pokazywał rzeczywisty rozmiar wolnego miejsca.
Pomyślałem że to wina tego drugiego systemu i dziś go postawiłem na nowo. I
co... Nadal widzi 111GB zajętego miejsca i co gorsze system pierwszy teraz
też pokazuje to samo. Nie chciał bym stawiać na nowo systemu pierwszego
dlatego że na nim właśnie zainstalowane mam oprogramowanie muzyczne a
jestem w trakcie pracy - ale jeśli nie uda mi się rozwiązać problemu na
dniach to po kilku nagraniach zabraknie mi miejsca na dysku na którym
realnie powinno być ponad 50GB wolnego miejsca.