problem z bootowaniem dysków. PILNE!!!

Autor: K. <kadryjanowski_at_op.pl>
Data: Sun 03 Oct 2004 - 19:57:28 MET DST

Otóż mam płytę główną Asus P4P800GD i podlaczony dysk samsunga 120GB na
S-ATA i kieszen na IDE z dyskiem 4 GB. otóz problem mój jest taki po
ustawieniu w biosie bootowania z dysku samsung(tam jest system XP) komputer
uruchamia sie bez problemu i widzi dysk w kieszeni, po wyjeciu kieszeni(np
ide do kolegi) i uruchomieniu kompa bez kieszeni komp uruchamia sie bez
problemu. Jednak gdy ponownie wkladam kieszen i uruchamiam kompa wywala mi
ze dysk nei ma systemu operacyjengo. Dzieje sie tak gdyz bios automatycznie
zmienia ustawienia i chce bootowac z dysku ktory jest w kieszeni. Dopiero
ponowne reczne ustawienie botowania z dysku samsung 120GB. powoduje ze
komputer sie uruchamia z winem Xp. Co zrobic i jak ustawic parametry by caly
czas komputer sie bootowal z dysku podlaczonego do S-ATA (120GB), nawet po
wyjeciu i ponownym wlozeniu kieszeni. Juz mnei denerwuje ciagle zmienianie
ustawien w biosie.