Re: jakie podzespoly na maly serwerek? ale..

Autor: Coach <_at_>
Data: Fri 01 Oct 2004 - 22:03:56 MET DST

Dnia Fri, 01 Oct 2004 21:30:08 +0200, geos napisał(a):

> bede wdzieczny za takie materialy lub ogolnie uwagi, czy tego typu
> rozwazania maja sens, bo moze gra nie jest warta swieczki jesli
> maksymalna oszczednosc jest niewielka.

Jak naprawdę zależy ci na tej oszczędności, to kup na allegro używanego
laptopa bez baterii i HDD, może być z rozwaloną matrycą, byle z wyjściem na
monitor i zasilaczem. Podłącz zasilanie na sztywno, z HDD trudniej, bo
trzeba zrobić przelotkę ewentualnie kupić HDD 2,5" (drogie). Matryca
zbędna, monitor można wyłączyć.
Tego typu serwerek jest dosyć cichy i optymalizowany pod oszczędzanie
energii (jak to laptop), niestety powyżej pentium 133 ceny laptopów
drastycznie rosną, a nie wiem jakiej mocy obliczeniowej potrzebujesz.
Problem będzie też z rozbudową (karty sieciowe, modemy na pcimcia).

Osobiście radzę oszczędzić sobie problemów i postawić zwykłego PC,
a straty w energii wyrównać sobie zakupem żarówek energoszczędnych, ekranów
za grzejniki i uszczelek do okien.

c.