Re: flashowanie biosu - pomocy

Autor: jjTomi <php3_at__spamstoper_wp.pl>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 06:20:21 MET DST

> bootowania przepisuja zawartosc BIOS z ROM do RAM [Shadow BIOS] z prosej
> przyczyny - czas dostepu do RAM liczy sie w nanosekundach, do ROM w kosci
> BIOS wynosi on ~300 ms. I tylko dzieki tej sztuczcze mozliwa jest podmiana
> kosci BIOS pod DOSem w czasie pracy systemu.

acha dobrze wiedzieć, bo znam to tylko od strony praktycznej :)
tzn.: spróbuj odlączyć zasilanie albo wogóle wtyczkę IDE CD-romu albo dysku
pod win98 sie wiesza, biosu ani DOSu to nie rusza (przynajmniej w niektorych
przypadkach - chociaz wogle to ryzykowna operacja i lepiej tego nie robić)

kiedyś 2 dni szukałem przyczyny wieszania windowsa a okazało się, że wtyczka
zasilania CD-romu luźno siedziala (a wczesniej zdążyłem przeinstalować winde
(używałem drugiego CD-romu) i powyciagac wszystkie karty :D) hehe )