Re: Asrock K7V88

Autor: Marcin Witek <NOwitSPAM_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 00:56:38 MET DST

On Sun, 26 Sep 2004 14:26:43 +0000 (UTC), Zdzisiu wrote:

> Witam!
>
> Chciałbym usłyszeć parę opinii na temat płyty Asrock K7V88. Planuje
> zakup nowej płyty głównej i zastanawiam sie czy wybrać Asrocka z
> chipsetem KT880 czy Epoxa 8KRAI na KT600. Z tego co słyszałem, KT600
> jest wolniejsze niż KT880, a ten drugi chipset ma dodatkowo możliwość
> pracy dwukanałowej. Czy włączenie trybu dwukanałowego spowoduje wzrost
> wydajności?

Nie testowałem, ale inni testowali:
http://www.tomshardware.pl/motherboard/20040308/kt800-01.html
Co prawda inna płyta, ale też na KT880.

> Nie planuje wielkiego podkręcania. Podejrzewam, że opcje w biosie
> Asrocka mi wystarczy, ale chciałbym być pewny jeżeli chodzi o
> wydajność. Przywiązania do konkretnej firmy też nie mam. Co mi
> polecicie?

Dzisiaj właśnie kupiłem K7V88. Generalnie dwa hmm... problemy:
- Z jakiegoś powodu WinXP zaczął uważać, że mam laptopa i poinstalował
jakieś baterie, w dodatku zużyte w 50% ;). Musiałem zablokować W HW
Managerze. Linuks ruszył bez kłopotu.
- Coś mi APM nie chce wyłączać kompa... I z Win i z Linuksa. Kończy na
ekranie "Możesz teraz bezpiecznie wyłączyć komputer", Linuks na "powering
off" (cy cuś), wyłączają się dyski, ale komp nie. Nie wiem co z tym
zrobić... Być może z ACPI działa OK, ale windowsy mam bez ACPI.

Wit