Re: RAID I SEAGATE BARACUDA 7200.7 80GB

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Mon 27 Sep 2004 - 22:27:17 MET DST

"Waldek" <ravel1_wytnij_to@polbox.com> wrote:

> Konfig. moje go kompa:
> -kontroler RAID IT8212

1 Błąd. To jeden z najgorszych i najwolniejszy kontrolerów RAID :(
Wiem bo miałem układ na tym chipsecie. W zasadzie można powiedzieć
zabawka/ciekawostka a nie kontroler.

> -SEAGATE BARACUDA 7200.7 80GB

2 błąd Baracudy nie najlepiej spisują się w macierzach RAID.

> -Caviar 80GB WD800 BB (ATA100) 7200

3 błąd. Dyski powinny być identyczne... Nie jest to jakiś konieczny
wymóg, ale będzie równane w dół do dysku wolniejszego.

> Zainstalowałem WinXP.
> Sprawdzałem szybkość zapisu i odczytu HD Tach i szok. Prędkość zamiast
> wzrosnąć spadła o ok. 50% w stosunku do pracy bez RAIDa.

4 bład. HD Tach jest nie miarodajny. A zwłaszcza w przypadku
macierzy. Proponuje np. SiSoft Sandre. Albo najlepszy test:
kopiowanie paru ISO/filmów na czas, za pomocą total commandera (tylko
włącz w nim "Użyj metody kopiowania dużych plików" w konfiguracja->
->ustawienia główne->kopiuj/usuń. Bez tego macierz nie rozwinie
skrzydeł ;-)

> Jak powinny być podłączone dyski w RAIDzie 0 do jednego kanału czy do
> osobnych ??

Do osobnych.

Największy problem u Ciebie to ten "pseudo kontroler".

Przeczytaj może jeszcze mój stary post : http://tinyurl.com/653ff

Aha. Jeszcze przypomniało mi się, że powinieneś ustawić wielkość
klastra przy tworzeniu macierzy na minimum 64KB! Mniejsze będą
sporo wolniejsze. Ja mam 128K. Większe już nie dają dalszego
przyrostu prędkości.

--
Wojciech "Mancer" Przybysz