Re: Rozmiar klastra

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 27 Sep 2004 - 16:43:39 MET DST

Użytkownik "Tomasz Nowak" <xxx@nospam.xx> napisał w wiadomości
news:cj97v0$69f$1@atlantis.news.tpi.pl
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Formatowanie partycji w XP pozwala na wybór rozmiaru klastra tylko dla
> systemu NTFS :) Dylemat pojawił się przy próbie przejścia, więc jak

Skorzystaj z 3rd party narzędzi. Bill już dawno zadecydował o rozwodzie
z archaicznym i niezbyt bezpiecznym FAT32 ;-).

> to jest? Słyszałem, że 4KB to rozmiar najbliższy budowie wewnętrznej
> procesora, czy jest z tego powodu optymalny?

Nie wiem, czy akurat z tego powodu, ale ponoć właśnie taki rozmiar
klastra jest optymalny dla NTFS. Poza tym przy większych klastrach nie
działa wbudowana kompresja.

/odpowiadając zmień px na pl/