Re: Maxtor stuka

Autor: Rafał <bezspamu_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Mon 27 Sep 2004 - 15:27:14 MET DST

kokpit <kokpit@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Od jakiegoś czasu dysk maxtor 120GB ATA 133 stuka i potem nastepuje zwis
> windowsa XP (slychac pojedyncze stukniecie). Po restarcie resetem komp
> nie widzi dysku. Trzeba wylaczyc z pradu i wlaczyc i potem widzi. To
> samo dzieje sie z plyta solteka i asusa. Czy to oznacza ze dysk sie
> konczy? Dysk ma pare miesiecy.

podobny problem kiedys miałem - też z Maxtorem
Dysk był w kieszeni i grzał się niesamowicie
Włączyłem wiec, wcześniej odpięty kabel od wentylatora
i jak ręką odjął - dysk pracuje do dziś :)
Czy Twój dysk ma dostateczne chłodzenie ?
daj mu szanse, zorganizuj mu jakieś lepsze chłodzenie
i poobserwuj ...
ale na 99% dysk raczej walnięty, bo ten problem miałem
z dyskiem 60 GB, a 120 GB też posiadam, a ten też kisi
się w takiej samej kieszeni i raczej jest spoko.

Rafał