Re: gdzie testy nowych monitorów ?

Autor: Proximus <proximus84_at_SPAMSTOPwp.pl>
Data: Sun 26 Sep 2004 - 15:47:28 MET DST

Dnia 2004-09-26 14:32, Użytkownik Monika napisał:

> Witam bardzo gorąco wszystkich grupowiczów!
> Planuję zakup nowego komputerka i zaczynam od monitorka ;)
> Czy możecie polecić jakieś stronki na których są testy nowych monitorów?

Ranking monitorów CRT:
http://rankingi.chip.pl/ranking_7932.html?tt_cmd=1&&tt_s=MP&&tt_id=21
Ranking monitorów LCD 15cali:
http://rankingi.chip.pl/ranking_64352.html?tt_cmd=1&&tt_s=MP&&tt_id=3
Ranking monitorów 17 i więcej cali:
http://rankingi.chip.pl/ranking_7938.html?tt_cmd=1&&tt_s=MP&&tt_id=12

> Jakie parametry są ważne przy wyborze monitora, słyszałam że częstotliwość
> odświeżania czy jakoś tak?

O monitorach LCD przeczytasz tutaj:
http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_73757.html
A w najnowszym CHIPie masz test monitorów CRT.
Najważniejsze parametry przy LCD to m. in.:
- kontrast im wyższy tym lepiej 400:1 to chyba standard.
- jasność 250 cd/m2 lub więcej
- czas reakcji 25 ms lub mniej (im krótszy tym lepszy)
- rozdzielczość natywna najlepiej 1024x768 lub 1280x1024
- obecność złącza DVI jeśli jest to lepiej i pamiętaj żeby karta grafiki
miała takie złącze.
Zwróć uwagę czy na danym monitorze nie widać "martwych" punktów. Jeśli
są to znaczy, że matryca jest kiepskiej jakości.

Przy CRT zwróć uwagę m. in. na jakość obrazu w narożnikach, wyświetl
kolorowe plansze RGB na monitorze (czerwony, zeilony, niebieski i
dodatkowo biały). Jeśli zauważysz różnice w kolorze, to weź inny
egzemplarz.
Rozdzielczość im wyższa tym lepsza obecnie w 17" 1600x1200. 1280x1024 to
niezbędne minimum.
I jeszcze częśtotliwość odświeżania 85 Hz to niezbędne minimum przy
każdej rozdzielczości.
Aha monitor powinien spełniać normy TCO'03

Warto wyświetlić obraz kontrolny przy pomocy programu Nokia Monitor
Test. I dobrze by było gdyby dany monitor rozgrzał się przez około 30-40
minut. A jakbyś mogła w sklepie porównać kilka egzemplarzy to już
wogole, ale to chyba marzenie.

> Z góry bardzo dziękuję za pomoc ;)

Wybacz, że tak dużo napisałem...
I nie kupuj monitora w Media MArkt ani bezpośredni z półki. Nigdy nie
wiesz ile ten monitor "palił się" w sklepie.

--
Proximus