Re: porzadna nagrywarka DVD

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Sep 2004 - 00:25:55 MET DST

Użytkownik "lew" <lew666@op.pl> napisał w wiadomości
news:civg3h$868$1@news.onet.pl

> z testow wynika ze to "true" porownujac np. do NEC'a - o ile chce sie
> poswiecic jakosc nagran (korekcja bledow) na rzecz obslugi praktycznie
> wszystkich formatow (dla fanow DVD-RAM). BTW - uzywasz moze
> wspomnianego przez ciebie modelu? jest glosny/mocno slyszalny na tle
> reszty halasujacych podzespolow?

Tak, korzystam z niej dość intensywnie. Już mnie pytano w innym wątku o
testy tej nagrywareczki, niestety nie znalazłem jeszcze na nie czasu.
Zresztą nie epatują mnie cyferki. Jest ona bardzo cicha w każdym trybie
pracy, stabilna, i szybka. Jak na razie nie znalazłem płytki, która by
się w niej nie przeczytała (a z racji zawodu mam je z różnych źródeł),
nie miałem także żadnych problemów z nagrywaniem nawet na bardzo słabych
nośnikach (np. Hawk czy jakoś tak z supermarketu po 2 zł/szt ;-)). Co
nie znaczy, że jakieś tam problemy się kiedyś nie pojawią, po to
istnieją testerzy i różne pisemka i portale, żeby takie rzeczy
wychwytywać ;-). Ciekawostka - nie wiem czy to norma, ale płytki DVD-R
Verbatima 2x (niebieskie) rozpoznaje jako 4x, cenowo i jakościowo stawia
je to dość wysoko. Właściwie nie widzę w niej słabych punktów, no może
poza trudnym dostępem do sterowników DVD-RAM innych niż dokładany InCD.
Poza tym zapis DVD-RAM mógłby być faktycznie ciut szybszy, niestety brak
jest jeszcze na rynku nośników 5x. Można ponoć wyłączyć sobie korekcję
zapisu, przez co zwykłe płytki będą się nagrywały 3x a nie 1,5x jak
obecnie, wymaga to wgrania innego firmware. Mnie jednak DVD-RAM jest
potrzebny nie jako zastępnik DVD-RW, tylko jako bardzo wygodny i
niezwykle pewny nośnik do automatycznego wykonywania w nocy backupu
danych; jak może wiesz, płytkę DVD-RAM można zacząć odczytywać w
dowolnym miejscu, więc typowy dla zwykłych płytek DVD problem utraty
naraz całej jej zawartości tutaj po prostu nie istnieje....

Więcej poczytasz o niej na koreańskim (częściowo anglojęzycznym) forum
http://www.storageinfo.co.kr/EzMODse/viewforum.php?f=2, a przede
wszystkim tu: http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=91.

/odpowiadając zmień px na pl/