Pytanie: DiamondMax vs Caviar

Autor: sabot <fuck_at_spam.com>
Data: Fri 24 Sep 2004 - 00:26:49 MET DST

witam grupe!

Mam do wyboru WD Caviar 200gb ATA100 7200 8mb (WD2000JB) i Maxtor Diamondmax
Plus 9 200gb ATA133 7200 8mb (6Y200P0), ktory z nich jest lepszy, czy moze
lepiej wybrac wersje sata, ale z tego co czytalem z boku to raczej strata
czasu, nie mam kontrolera sata na plycie wiec musialbym uzyc zewnetrznego.
Bardziej podoba mi sie maxtor, nie mam doswiadczen z dyskami tych firm, a
ibm nie robi 200gb :( W niedalekiej przyszlosci chcialbym sobie kupic 2x WD
Raptor 36gb 10000rpm sata150 + hotpoint pci na plycie AOpen AK79D-1394 na
system i instalki (raid), czytalem ze jesli w systemie sa inne dyski na ide
wydajnosc sata spada, nie da sie odczuc wzrostu predkosci, czemu? Da sie to
jakosc obejsc czy tak ma po prostu byc ;-) Ponadto podobno szyna pci tez
sprawia ograniczenia, instrukcja wspomiana ze moje pisiaje przepuszczaja do
132MB/s wiec powinno byc raczej ok, czy zakrecic sie za nowa plyta ze
zintegrowana sata?
(a moze poczekac na v2?)

dzieki wielkie za rozwianie watpliwosci

cuœ