Re: Komputer, głośniki, buczenie...

Autor: Grooveman <groove_man_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Sep 2004 - 19:31:24 MET DST

Użytkownik "pabloo" <pabloo[no-spam]@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ciuu96$2se$1@gw-sw.resetnet.pl...
> [...]
line-in
> na karcie dźwiękowej (sb live!) słychać w głośnikach buczenie (bardzo
> denerwujące). Najsilniejsze jest wtedy kiedy włączam tuner. Kiedy jest
> wyłączony buczenie się zmniejsza. Dopiero jak wyjmę wtyczke z gniazda
> line-in buczenie całkowicie ustaje. Sprawdzałem na 2 kompletach
głośników..
> to samo. Gdy podłączam tuner bezpośrednio do głosników, oczywiście
buczenie
> nie występuje. Jak się tego pozbyć ? Są może jakieś filtry do tego ?
Jeżeli
> tak to gdzie to kupić ? Coś czytałem, że pomaga uziemienie komputera, ale
> jak to wykonać ? Z góry dziękuję za rady.

hehe - to efekt tzw. pętli mas ;) Powinieneś zasilać wszystkie urządzenia z
tego samego gniazdka. Jesli to robisz, spróbuj odwrócić wtyczkę głośników
(wpiąć odwrotnie zasilanie). Jesli to nie powoże sprawdź, czy na pewno masz
uziemienie... U mnie w bloku okazało się, że choć gniazdka miały bolce nie
było do nich doprowadzonych żadnych kabli.

Pozdro
Groover