Re: HDD Regenerator rzadzi!!!

Autor: BSpider <peterbls_IhateSPAM_at_o2.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 22:59:04 MET DST

Użytkownik "lew" <lew666@op.pl> napisał w wiadomości
news:cikq4r$52m$1@news.onet.pl...

> upps, sorry - nieprecyzyjnie sie wyrazilem. wartosc 100 to u mnie
> "value" (przy "treshold" na poziomie 36) a nie "raw data" (ten zapisany
> hexadecymalnie) ktory wynosi same zera. rozumiem ze zgodnie z np.
> http://www.siguardian.com/products/siguardian/on_line_help/s_m_a_r_t_
> attribute_meaning.html to "value" ma byc jak /najwyzsza/ (spada w miare
> jak dysk sie zuzywa) a "raw data" to w przypadku tego atrybutu SMART
> liczba przeniesionych sektorow i powinna byc jak /najmniejsza/??
> sorry ze tak "lopatologicznie" ale nie chcialem czegos pominac/zle
> zrozumiec..

Dokładnie. Maksymalna wartość value to zazwyczaj 253 lub 100 (co oznacza
100%) funkcjonalności dla danego wskaźnika. Ta wartość spada wraz z
pogarszaniem się wyżej wspomnianego wskaźnika. Jeżeli przekroczy "threshold"
(czyli tutaj wartość 36) to dysk zaczyna wykazywać SMART faila. Pole "raw
data" dla tego atrybutu to ilość realokowanych sektorów. Czyli dysk jest jak
najbardziej OK i powinnien długo służyć (o ile inne atrybuty SMARTa są ok).

pozdr