Re: LCD 17 cali - gry, filmy, grafika - jaki polecacie?

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz <tom_at_a3.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 22:43:04 MET DST

> Ciekawe - nie ma, a jednocześnie jest ;))
>Okazuje się, że nawet w monitorach LCD...

Strona się nie otwiera, nie wiem co tam piszą...

>Tylko komu wierzyć?

Mnie oczywiście ;-)

Jesli mamy mówić o palecie to musi być to przestrzeń barw określona
jakimiś konkretnymi granicami i krokiem pomiędzy odcieniami. Paleta z
założenia jest skończoną ilością barw. Pełny trójkąt barw zawiera całą
przestrzeń widma widzialnego z nieskończoną iloscią odcieni i nie da
się go przełozyć bezpośrednio do techniki monitorowej. Aby było jak
określać zakresy barw reprodukowanych przez maszyny, powstało kilka
standardów m.in. AdobeRGB przyjęty od kilkunastu chyba lat jako
przemysłowy standard urzadzeń profesjonalnych. AdobeRGB pokrywa się
dość dokładnie z innym popularnym przemysłowym standardem, nomen omen
opartym o odwrotny model barwny, mianowicie CMYK.

Pozdrawiam

--
Tom
Pełna oferta NEC, Iiyama, Eizo