Re: HDD Regenerator rzadzi!!!

Autor: BSpider <peterbls_IhateSPAM_at_o2.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 15:31:37 MET DST

Użytkownik "Arturro" <art@onet.pl> napisał w wiadomości
news:cihpla$bdf$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> A tu starszy(???) odpowiednik programu:
>
> http://bora-komp.pl/index.php3?dzial=1&aid=2&str=4
>
> Gdzie te czasy, kiedy chodzilo sie na gielde, kupowalo "uszkodzone" IBM-y
za
> 20 pln, zapuszczalo to narzedzie ... i mialo sie sprawne dyski :) ...
jednak
> nalezy pamietac, ze programy tego typu wymuszaja najczesciej podmiane
> uszkodzonych sektorow sprawnymi z puli zapasowej nosnika.

Tak. Jednak można np wyłączyć auto-realokację i wyczyść tablicę defektów
(G-List). Wtedy z kompletnego grata można zrobić idealny dysk. Sam w tej
chwili używam dwóch naprawionych Maxtorów 80GB. Naprawiłem je w marcu (moim
własnym wynalazkiem) i do tej pory działają bez problemu. Zauważyłem że w
przypadku podmieniania sektorów na sektory z puli zapasowej prędkość dysku
znacznie spada w przypadku odczytu ścieżek z podmienionymi sektorami.
Pozatym, dla dysku z realokowanymi sektorami jest to tylko kwestią czasu aż
bad sectory znowu zaczną się rozprzestrzeniać. Gdy NAPRAWDĘ naprawimy
wszystkie bad sektory to dysk nie będzie dalej się psuł. Informacja o
realokowanych sektorach jest podawana w SMART pod "Reallocated sector
count". IMHO Jeżeli jest tam wartość inna niż 0 to należy niezwłocznie
wymienić dysk na inny lub spróbować go naprawić.

pozdr.

BTW demo DRevitalize naprawi pierwsze 1000000 sektorów (490MB) z częściwoą
realokacją (może komuś się przyda).
http://www.drevitalize.go.pl