Re: fax modem - do firmy - rodzielanie faxów

Autor: Mikee <mpazur_at_o2.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 03:13:45 MET DST

Dnia Sat, 18 Sep 2004 08:33:14 GMT, na pl.comp.pecet
napisałeś(aś):

> Cześć!
> Potrzebuję kupić fax do firmy, ale żeby miał funkcje rozdzielania faksów
> tzn: przychodzi faks do firmy (w postaci pliku tekstowego), a recepcjonistka
Faxy nie przychodzą w postaci pliku tekstowego, ale graficznego.
Potrzebne jest oprogramowanie OCR do automatycznego przepisania,
ale ze względu na jakość faksów kiepsko to idzie.
> ma możliwość podglądu ze swojego kompa i przesłania go mailem do osoby do
> której jest adresowany. Do tej pory faksy (w formie papieru) zbierało się w
Można przesłać mail z załączonymi stronami faksu.
> jednym miejscu i każdy pracownik musiał zejść te ileś pięter, żeby sobie go
> przeczytać.
> Interesuje mnie rozwiązanie sprzętowe, ale też chętnie zainteresowałbym się
> jakimś rozwiązaniem softwareowym, np PC+Fax Modem +Soft (najlepiej Linux).
> Chciałbym też, żeby każdy pracownik mógł zdalnie wysłać faks ze swojego
> kompa (np. przez aplikację internetową).

   Sprzętowy modem pod Linuxa (i wszystkie win): polecam
wewnętrzego Asmax Sprinter na PCI (chip Lucent/Agere), ale
uwaga: jest Asmax Sprinter w wersji winmodem. Najlepiej spojrzeć
na cenę (nie może kosztować mniej niż 85 złotych, w porywach
100) i wymagania (od 486). Sterowniki pod linuxa na stronie
producenta.
   Nie sądzę żeby istniało urządzenie, które odbiera fax, a
potem wie komu go odesłać.
   Nie znam rozwiązań pod Linuxa, ale jest trochę polskiego
oprogramowania tego typu. Słyszałem dużo dobrych rzeczy. Chyba
warto się rozejrzeć po sieci.
   Pod Windows, biorąc pod uwagę, że sprawę będzie załatwiała
recepcjoniska, najlepszy będzie WinFax Symanteca. Wyglądać
będzie to tak: fax sie odbierze sam (albo jeśli pani podniesie
słuchawkę będzie musiała kliknąć na ikonkę i odłorzyć), fax
pojawi się w managerze w formie graficznej to przeczyta do kogo
(jest dość proste OCR), kliknie send>forward>email... wybierze
adres i poszło. Ale to chyba najdroższy program tego typu.
   Do modemu jest załączone oprogramowanie BVRP Classic Phone
Tools (obsługa telefonu, ksiązka adresowa, fax i automatyczna
sekretarka). Sekretarka jest dobra (po prostu działa), ale
całość nie tak stabilna, obsługi faxu nie znam.

   Aha! Jadna wada modemu: nie ma wyjść na zestaw
głośnomówiący, chociaż podobno go obsługuje. Mikee