Re: Jaki procesor - prosze o opinie

Autor: wrzech <wrzech_at_@@oooooo2.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 00:45:59 MET DST

> st
>
> Nie zapomnij się pochwalić jakie masz chłodzenie proca, i ile masz wentyli
> obudowie

Wentylow w kompie jest sporo. 2 w zasilaczu, 3 w obudowie, 1 wenty 80x80
zrobiony jako chlodzenie hdd no i same chlodzenie procesora arctic cooling
2tc (usunalem w nim termistor i teraz obroty mam na poziomie 3200)
Oczywiscie trzeba wybrac pomiedzy cisza a wydajnym chlodzeniem. Jako ze ja
zawsze mialem glosne kompy to przyzwyczailem sie do generowanego halasu.
Wentylatory dodatkowe sa ciche (okolo 18 db x3, 14db x1, w zasilaczu
chieftec wentyli nie slychac no i ze 28db wentylator na procku).

> (nie piszę tego złosliwie tylko dla "rzetelnego" porównania.)

Dzieki swojej konstrukcji nawiewow obnizylem temperature procesora o ponad
20 C (chipsetu tez, grafiki nie wiem poniewaz nie posiada ona kontroli
temp). Przy jednym wiatraku z zainstalowanym termistorem mialem temperatury
z rzedu 52-54 w idle, natomiast gdy dawalem torture test w prime 95 temp
wzrastala co jakis czas (ok 1 min) o 1 st dochodzac do 65 st. Wylaczylem
program bojac sie o uszkodzenie procesora. Teraz takich obaw nie mam.
Jeszcze musze zainstalowac przelaczniki na wlaczenie wentyli i przelaczenie
wentylatora z tryby max na automatyczny z termistorem (wtedy ten wentylator
jest nieslyszalny). Bede mial wowczas tryb ciszy i normalny :)

> Oczywiście nowe intele (prescoty) grzeją się jak szlag, m.in. dlatego
> obudowy "certyfikowane" dla nich mają miejsca na wentyle z boku obudowy
> ;-( Mój P4 2 GHz North. ma od 43 do 55 stopni przy BOXie.

Ja mam zwykla (niepolecana obudowe). Przerobilem ja od podstaw, chlodzenie
ma idealne.

--
wrzech