Re: kompresja

Autor: Maciej Bojko <maciej.bojko_at_students.mimuw.edu.pl>
Data: Sat 18 Sep 2004 - 22:14:12 MET DST

On Sat, 18 Sep 2004 21:18:35 +0200, "kasto" <98981@polbox.com> wrote:

>Skompresowalam dyskietke i ponoc jej pojemnosc wzrosla do 2,5 Mb. Tylko dl
>aczego, gdy chcialam przekopiowac na nia plik majacy 1,8 Mb, pojawila sie
>informacja, ze na dyskietce brakuje miejsca (oraz info, ze ma ona tylko 1,5
>Mb pojemnosci)? Wytlumaczy mi ktos, o co tu chodzi?

To 2,5 megabajta to była pojemność szacowana. Przewidywana. Pewnie
dość optymistycznie. Dwa i pół megabajta plików w rodzaju .doc, .html
i te pe powinnaś tam zmieścić. JPG-ów, .ZIPów, .RARów wlezie mniej
więcej tyle, ile wynosi fizyczna pojemność sformatowanej dyskietki.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@students.mimuw.edu.pl