Re: ECS K7VZA (nowy bios) + HDD 160GB

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Tue 14 Sep 2004 - 18:05:20 MET DST

W artykule news:ci716a$fkf$1@inews.gazeta.pl,

http://groups.google.com/groups?q=K7vza+author:Flo&hl=pl&lr=lang_pl&ie=UTF-8&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=6&as_miny=2004&as_maxd=9&as_maxm=9&as_maxy=2004&selm=cghnq1%24a1n%241%40inews.gazeta.pl&rnum=4
> jeśli mało to szukaj w archiwum. Sam jestem ciekaw, bo HDD > 120 nie
> próbowałem

Zauważ, że ja piszę nie o WinXP tylko o biosie. O ile dobrze pamiętam, to
WinXP obsługuje 48 bitowe adresowanie HDD juz po wgraniu SP1 (ale najpierw
ten nieszczęsny bios musiałby chyba wykryć prawidłowo). Poza tym o ile
pamiętam mam te patche zainstalowane (ale nie jestem do końca pewny).

Jak miałem wgrany ten najnowszy bios (nazwijmy go umownie 1.0b) to wykrywał
tylko 136GB (tyle tez widział np. Partition Magic odpalany z płyty
bootowalnej i inne "partycjonery").
Po zflashowaniu wersją v 3.7 dysk jest prawidłowo rozpoznawany czyli 160GB.
Innym mankamentem tego biosu 1.0b jest, że mój DVD-ROM działał w trybie PIO4
zaimast UDMA.
Wniosek z tego taki że w 1.0b jest stary moduł odpowiedzialny za kontroler
dysków.
Myślę, że można by poprawić ten bład samemu, podmieniając w pliku biosu 1.0b
część odpowiedzialną za obsługę dysków modułem z biosu 3.7
Osobiście nie ryzykowałbym, bo w razie wtopy nie mam dostępu do
programatora.

--
pozdrawiam
Adam M.